Palvelimen mielenkiinnon ylläpitäminen

• Hei olen huomannut että palvelimen monipuolinen pelaajaryhmä on vähentynyt huomattavasti, tai aktiivisuus tippunut. Päivästä toiseen ainoastaan noin kymmenen hengen porukka pelaa, ja kaiken lisäksi samat henkilöt. Olisiko mahdollista perustaa jokin pelaajia koukuttava tapahtuma tai jokin muu kiinnostava peli mielenkiintoa ylläpitämä asia. Haluaisin mielipiteitä ja ehdotuksia tähän aiheeseen liityen, sillä uskon että en ole ainut joka näin ajattelee.

• Ehdotus hylätty.

• Ottamatta kantaa tuohon politiikkaan, niin asioihin on tulossa ihan positiivinen käänne kun korkeissa viroissa alkaa olemaan aktiivista porukkaa ja asiat kehittyy johonkin suuntaan eikä junnaa paikallaan. Suunnitelmissa Holmeen on myös tapahtumia, joista yhdestä kuulette varmasti pian lisää. Olen itse myös todennut pelaajien aktiivisuuden olevan aika kausittaista, koska joinakin aikoina ihmisillä vaan on muuta tekemistä. Toki servun kehitykselläkin on oma osuutensa asiaan, koska vaikka siellä koodailtaisiin niin se ei näy missään, koska valtakausi ei näy tabissa ja monille tulee kuva, ettei ylläpito ole koskaan paikalla.

• Ottamatta kantaa politiikkaan mielestäni olisi hyvä juurikin joku tapahtuma tai monta jotka saisivat pelaajat aktivoitumaan.

• Pitäisikö sitä peli-iloa kehittää vaikka sillä että idean kannattajatkin alkaisivat roolipelata ja esim. järjestää jotain mukaviakin tapahtumia? Toki valittaminen on huomattavasti helpompaa kuin itse minkään muuttaminen, onhan se kauhean työlästä ja huomattavasti helpompi vain kertoa että kaikkien muiden kuin minun tulisi tehdä jotain.

Vastarintaa hallintoa vastaan saa toki yrittää jos se vaikuttaa hyvältä ja pelaajien mielenkiintoa nostavalta idealta, siitä se peli-ilo ainakin varmasti nousee kun tarkoittaa kaikille paria kuukautta sellissä ilman edes mahdollisuuksia pelata.

• Lisään tähän että tuo poltiikka osuus voidaan kokonaan unohtaa, sillä se luo vain sellaisia mielikuvia että olisin kehittämässä jotain vastarintaa hallintoa vastaan. Pahoittelen poliittisia töksäyksiäni! itse voisin ainakin olla mukana perustamassa, jotain tapahtumaa. Siis jos ensin keksittäisiin joku hyvä idea, mitä se tapahtuma sisältäisi. Voisiko se olla jokin ilmaisia ämpäreita tapahtuma 😄 Kaikki ehdotukset otetaan vastaan ilomielin!

• Joku tapahtuma olisi kyllä erittäin kiva!

• @Elekku kaikki baariin ryyppäämään vaa!

• Valtakauden yhteiskunta on aina ollut vapaasti kehitettävissä ilman ylläpidon puuttumista, kunhan pelatessa toimitaan sääntöjen puitteissa. Mikäli nykyiseen yhteiskuntajärjestykseen on tyytymättömyyttä, mikään ylläpidollinen elementti ei estä perustamasta esimerkiksi täysin uutta valtiota. Ylläpito ei estä valtioiden toimintaa millään tavalla, mutta ei myöskään tue niitä. Roolipelin ajatus on kuitenkin myös hyvä muistaa pelatessa.

Arvostamme palautetta ylläpidon näkymättömyydestä ja se on otettu vastaan. Palvelinta on etenkin viime aikoina kehitetty lähes päivittäin - tämä kehitys ei vain juuri näy pelaajille muuten kuin silloin, kun uusia ominaisuuksia julkaistaan kehittelytyön myötä. Mikäli sinulla onkin ehdotuksia ominaisuuksista, jotka parantaisivat omaa tai parhaimmillaan myös muiden pelaajien mielenkiintoa, ne kannattaakin ehdottomasti laittaa foorumeille eikä pitää omana tietonaan. Muistettava on kuitenkin myös, että palvelimen kehitys ei ole ylläpidon päivätyö vaan harrastus muiden asioiden ohella. Palaute ja arvostelu ylläpidonkin toiminnasta on kuitenkin aina erittäin tervetullutta, ja parhaimmillaan auttaa palvelimen kehityksessä huomattavasti. Sanktioita kovastakaan arvostelusta ei tule ikinä olemaan luvassa.

Pelaajien kiinnostus on kaikilla Minecraft-palvelimilla kausittaista ja vaihtelee pelinsisäisten seikkojen lisäksi myös mm. kuukauden, vuodenajan, viikonpäivän ja IRL-tapahtumien mukana. Tavallisena pelaajana parhaiten voit kehittää muidenkin pelaajien mielenkiintoa pelaamalla itse mahdollisimman aktiivisesti ja esimerkiksi järjestämällä tapahtumia ja tekemistä pelinsisäisessä yhteiskunnassa. Myös aiemmin mainitut koko pelaajakuntaa kehittävät ominaisuusehdotukset toimivat hyvänä mielenkiinnon nostajana. Kaikenlaisia ehdotuksia kannattaa laittaa, vaikka ne vaikuttaisivatkin palvelimelle sopimattomilta tai mahdottomilta toteuttaa.

• Ehdotus hyväksytty.

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata