Sairastumisherkkyys

• Jos yhdelläkin pelaajalla lähelläsi on esimerkiksi rutto, olet käytännössä kuolemaan tuomittu. Nykyinen sairastumisherkkyys haittaa merkittävästi tapahtumien järjestämistä, kun sairaus lähtee kiertämään eikä sitä saa katkaistua, elleivät kaikki mene eristyksiin. Ongelma ei ole niinkään se, että rutto leviää pelaajien välillä tehokkaasti vaan se, että siihen sairastuu jostain muusta syystä helposti, joten se on lähes aina jollakin. Ratkaisuksi ehdotan, että ruttoon sairastumisen todennäköisyyttä lasketaan ainakin silloin, jos se tulisi vaikkapa samean veden juomisesta tai rottien läheisyydessä oleilusta, niin todennäköisyys sille että joku ensinkään toisi ruton väkijoukkoon jylläämään olisi pienempi.

• Tämä alkaa kyllä pikku hiljaa hieman turhauttamaan ja olis mukava saada pikaisesti jotain muutosta. Olen kuollut (oletettavasti) ruttoon 3 kertaa viimeisen n. tunnin ajan mitä olen pelannut palvelimella. Yksi näistä oli kun join yhden pullon sameaa vettä, ja kahdesta muusta ei ole harmainta aavistustakaan.

• Useimmiten ruton saannissa on kyse yleisistä huonoista elämäntavoista ja jatkuvasta epäpuhtauksille altistumisista, ei niinkään yksittäisistä likaiselle vedelle altistumisista. Kannattaa myös varoa varsinkin julkisia sänkyjä, jotka saattavat kantaa ruttoa.

• @Valtakausi jos olet nukkunut sängyssä kun sinulla on rutto niin voitko saada sen siitä uudestaan ja voiko rutosta selvitä?

• Olen samoilla linjoilla muiden kanssa. Valtakausi sanoi, että johtuu huonoista elämäntavoista ja jatkuvasta huononlaatuisen veden käyttämisestä. Yhden kerran spawnasin palvelimelle ja lähinnä kävelin hetken ympäriinsä ja sain ruton, koska olin aiemmin kävellyt samoilla alueilla ja minulla oli rutto. Sekin on koettu, että rutto tulee aivan ilman syytä yhtäkkiä vaikka palvelimella kauan ei olisi ollutkaan ja ei elämäntapanikaan mitenkään kauheita ole ja juon aina puhdasta vettä. Väsynyt olen voinut olla, mutta silti rutto iskee tyrmistyttävän helposti. Kiitos!

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata